Zlé stravovanie vedie k neefektívnemu chudnutiu

Odvšadiaľ sme bombardovaní obrazmi krásnych štíhlych ľudí. To je aj dôvodom, že predpisovanie účinnej diéty sa už stalo pomaly lekárskym nariadením. Máš na výber zo širokej škály diét a keď si dostatočne vytrvalý, môžeš dosiahnuť výsledky, po ktorých tak túžiš. Ale ako je možné, že mnohí trpia zdravotnými ťažkosťami spôsobenými práve diétami?

Pravda je taká, že niektoré diéty Ti pomôžu pri strate váhy, ale zároveň stratíš aj chuť do života, pretože budeš chorý a slabý. To je dôvodom, prečo vyzdvihujem dôležitosť zdravých stravovacích návykov.

Zoberme si ako príklad „hladovku“. Bola spopularizovaná, pretože jej pomocou idú kilá dole vo veľmi krátkom čase. Je definovaná malým, až veľmi obmedzeným príjmom potravy. Výsledok naozaj vidieť niekedy už po pár dňoch, ale musíš si byť vedomý toho, že je síce rýchla, ale aj veľmi nezdravá. Malý príjem živín spôsobuje náchylnosť k chorobám, zlyhaniu orgánov a duševným chorobám. Príklady týchto komplikácií sú anorexia, bulímia, depresie, dehydratácia, drastické chudnutie a iné zdravotné problémy spôsobené náhlym obmedzením základného príjmu živín.

Zlá strava môže spôsobiť nedostatok dôležitých látok v organizme, ako sú draslík, sodík, vápnik a to som vymenoval len niektoré.

Aby si pochopil, na čo je treba dbať a akým veciam sa vyhnúť, musíš vedieť, čo definuje zlé stravovacie návyky. Tu je niekoľko tipov, ktoré naznačujú chybné diétne metódy:

Viac túžiš po sladkom jedle: Ak si bol zvyknutý na nápoje a nezdravé jedlo, ktoré obsahuje veľké množstvo cukru a zrazu sa mu vyhneš, bude Tvoje telo trpieť „abstinenčnými“ príznakmi. To je znak toho, že si obmedzil všetko sladké príliš rýchlo. Znižuj príjem cukru a nahradzuj pomaly nezdravé sladké jedlá zdravými. Napríklad nahraď čokoládu jablkom, atď.

Depresia, problémy s pamäťou a úzkosti: Tieto emocionálne a mentálne príznaky hovoria, že Tvoja energetická hladina je abnormálna, tak aj Tvoje reakcie, myšlienky, procesy myslenia, nálady a správanie sa stane rovnako neprirodzené. Dosiahnuť stabilizáciu energie je kľúčom k odstráneniu týchto príznakov. Jedz potraviny s obsahom vitamínov a sacharidov, normalizuješ hladinu energie a zachováš jej pravidelnosť.

Vlčí hlad: Samozrejme, bude to jeden z príznakov, ktoré budeš pozorovať. Ak túžiš príliš veľmi po jedle, to znamená, že sa veľmi obmedzuješ. Je to tiež znakom nedostatku bielkovín. Pravidelným prísunom potravy zamedzíš týmto pocitom. Ak si hladný medzi jedlami, tak skús zjesť surovú zeleninu alebo ovocie.

Teraz keď poznáš 3 známky nezdravých diét, môžeš začať chudnúť zdravo. Pamätaj, prevencia je vždy jednoduchšia, ako liečba.


Pridať komentár
TOPlist